When the world says, "Give up!" ; Hope whispers, "Try it one more time."

Wednesday, May 13, 2009

Celine Dion - The Color of My Love

这是有史以来最令我动心的一首歌,每一次听都还是让我那么地感动。
听着听着,眼泪总会在眼眶里打滚。
要有怎么样的心情才可以写出那么美丽,那么扣人心弦的歌词。
Celine Dion在她的演唱会坐着唱这首歌,
结束时把头一别,轻轻擦掉脸颊的泪。
好难忘的一幕!当然,我只是透过电视看的。

这首歌也是我在婚礼晚宴上播放,我自制的成长故事MV所用的主题曲。
这,也是我对老公一生的承诺。



I'll paint my mood in shades of blue
我将把我的心情绘上蓝色的色调

Paint my soul to be with you
画出我的灵魂来伴随你

I'll sketch your lips in shaded tones
我将用深色调抹出你的唇

Draw your mouth to my own
将你的嘴描于我口上

I'll draw your arms around my waist
我将画你的双臂围于我腰际

Then all doubt I shall erase
然后我将擦掉我所有的犹豫

I'll paint the rain that softly lands on your wind-blown hair
我将描绘那雨滴 轻柔地落于你被风吹起的发间

I'll trace a hand to wipe your tears
我将描绘一双手擦去你的泪滴

A look to calm your fears
一缕目光平定你的恐惧

A silhouette of dark and light
一个黑暗和光亮的剪影

While we hold each other oh so tight
当我们紧紧拥在一起

I'll paint a sun to warm your heart
我将绘一个太阳来温暖你的心

Swearing that we'll never part
宣誓我们永不会分离

That's the colour of my love
那就是我的爱的色彩

I'll paint the truth
我将画出真相

Show how I feel
画出我内心的感觉

Try to make you completely real
尝试将你变为真的

I'll use a brush so light and fine
我将用一支又轻又细的画笔

To draw you close and make you mine
将你绘到我身边 把你变成我的

I'll paint a sun to warm your heart
我将绘一个太阳来温暖你的心

Swearing that we'll never ever part
宣誓我们永不会分离

That's the colour of my love
那就是我的爱的色彩

I'll draw the years all passing by
我将画出岁月慢慢流逝

So much to learn so much to try
要学习的有这么多 要尝试的有这么多

And with this ring our lives will start
戴上这枚戒指后 我们的生活即将开始

Swearing that we'll never part
宣誓我们永不会分离

I offer what you cannot buy
我给的是你买不到的

Devoted love until we die
至死不渝的真爱

0 个留言:

Related Posts with Thumbnails

有朋自远方来


free counters

谁来我家

美食厨房 (中)

美食厨房 (英)

我の旧窝

趴趴走

身 。 心 。 灵 。 部落格

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP